HTML

Tukkó ételz. Semmi gasztro-recskazas, osszebaszom egy labasba es alagyujtok™. Az allatokert legyel vegan bazmeg.

vegan_for_the_animals_not_for_my_health.jpg

FEEEEED MEEE!

2014.03.17. 11:02 kaloz

Mandulasajt! MANDULA-SAJT!

Címkék: sajt vegetarianus vegan mandulasajt

Tegnap voltam a dublini veganokkal vacsipartin, amikor mindenki hoz valami kajat es azt megzabaljuk, es utana tarsasozunk, szoval legutobb amikor voltam, akkor lecsot vittem, de tegnapra valami jot akartam csinalni, amit meg sose csinaltam azelott. 

Szoval van egy Evernote-os receptfuzetem, abba beleneztem, es megcsinaltam eletem elso mandulasajtjat, es HADD MONDJAM EL hogy gecifinom lett! Ugy am. Az eredeti recept innen van: http://www.receptekallatbaratoknak.blogspot.hu/2012/06/mandulasajt.html

Szoval kell hozza:

  • 1 csésze darált mandulabél
  • 1 csésze mandulatej
  • 2 evőkanál sörárpa élesztő
  • 1/2 citrom leve
  • 1 evőkanál agar-agar (ez tegnap reggelig azt se tudtam, mi a veres fasz, de aztan ragugliztam es kiderult, hogy egyfajta hinar, amitol a dolgok jol osszeallnak zselesse, amugy lehet kapni Azsia-boltban)
  • 1/2 kanál fokhagymapor (lehet 2 gerezd reszelt natúr fokhagyma is)
  • 1/2 evőkanál gyömbérpor (ezt elfelejtettem venni ugyhogy nem volt benne)
  • 1 csipet bors
  • 1 csipet szerecsendió
  • 1 evőkanál olívaolaj
  • só ízlés szerint (so tobb kellett volna bele, de elfogyott menet kozben...)
  • 1 evőkanál oregánó díszítéshez

A szaraz dolgokat (mandulabele, sorarpa eleszto, so, bors, szerecsendio, fokhagymapor) osszekeverem egy valamibe. A mandulatejet felmelegitem, es amikor felforrt, akkor belebaszom az agar-agart (amit en vettem, abban ket hosszukas tomb agar-agar volt, na az egyiknek a kb harmadat hasznaltam fel), es lassu tuzon kevergetve addig kotyvasztom amig az agar-agar feloldodik. En se hittem, hogy tenyleg fel fog oldodni, de mindenki nyugodjon le a picsaba, fel fog oldodni es fasza lesz. 

Amikor elkezd surusodni (mind boldogtalan gyermekkoromban a puding), akkor belekurom az olivaolajat es a citromlevet. Meg mindig vadul kavargatod a szart am! Amikor elkeverted a citromlevet es az olivaolajat, akkor beleontod mindezt a szaraz stuffba, es botturmixszal megnezed jo alaposan. Amikor jo kremes lett, akkor egy kis edenyt kiolajozol, beleszorod az oreganot (en az L-betus tukko aruhaz "herbes de provence" nevu fuszerkevereket hasznaltam, van benne rozmaring, oregano, bazsalikom, kakukkfu, mittomen), aztan belekanalazod a sajtkevereket, be a hutobe, es aztan kiboritod egy tanyerra es HIDD EL NEKEM hogy kurvajo lesz!

Ime a kep, mielott bezabaltuk volna:

mandulasajt.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://trogerfoodz.blog.hu/api/trackback/id/tr785865795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása