HTML

Tukkó ételz. Semmi gasztro-recskazas, osszebaszom egy labasba es alagyujtok™. Az allatokert legyel vegan bazmeg.

vegan_for_the_animals_not_for_my_health.jpg

FEEEEED MEEE!

2009.12.23. 00:07 kaloz

Minden nap tanulok valami ujat a gesztenyerol

Címkék: gesztenye spanyolorszag el camino camino

A Caminon mindenkinek azt meseltem, ha szoba kerult a gesztenye, hogy idehaza arrol lehet eszrevenni, hogy tel van, hogy megjelennek az utcakon a gesztenyearusok. Itthon meg azt meselem a gesztenyevel kapcsolatban, hogy mennyit ettem az Uton, es hogyan.

Mato-Casanovaban talalkoztam az amerikai csajjal, aki a hallgatag apjaval jarta az Utat. A Via de la Platan kezdtek, Astorganal csatlakoztak be a popularisabb Camino Francés-ba. Szoval Casanovaban elegge hijan volt mindenki a kajanak, mert bolt nem volt, ugyhogy egy helyi faszi bevallalta, hogy kocsival hoz mindenkinek amit szeretne boltbol.

 

Aki azonban igazan kemeny, viszi magaval a kajajat. Igy tettem en is, a lany meg a faterja meg ut kozben szedtek ossze a vacsorat: mig Navarraban es La Rioja-ban szolon eltunk, addig Galiciaban mindenutt lehetett szelidgesztenyet szedni.

 

Mato-Casanovaban tanitott meg ra az amerikai lany, hogy a szelidgesztenyet ugy lehet megkulonboztetni a vadgesztenyetol (ami, azt mondta, KIBASZOTT ehetetlenul keseru, es en elhiszem neki), hogy a szelidgesztenyen van egy kis farkinca, a vadgesztenye meg szep lekerekitett (azert szerettuk altalanosban gyujteni).

 

Aztan mar Santiago utan setaltam Olveiroa (es Finisterra) fele, amikor nekialltam en is szelidgesztenyet gyujteni. Rengeteg volt! Szedtem vagy haromnegyed kilot, es amig szedegettem, jott szembe (!) egy nemet zarandok. Ő mar visszafele tartott a tengertol Santiagoba, az ilyeneket mindig ugy tiszteltem. Lelkesen mondtam neki, hogy meg fogom ezt este sutni. Azt felelte, hogy nyersen is lehet enni. Pislogtam ra, hogy azt meg hogy, mire felvett egy gesztenyet a foldrol, harapott egy rést a hejara, es megette.

 

Kicsit sokat kell ragni, es nem tul ízes, de taplalo es eheto.

Egy kicsit nyers gesztenyere mondhatta az iment az ocsem, hogy "nem tudom, ebbol hogy csinalnak emberi fogyasztasra alkalmas kajat". Imadja a gesztenyepuret, de a (felig) sult gesztenyet nem birta megenni. SOTET.

Ma meg T-bor mondta, hogy sutes elott egy orara vizbe kell aztatni. Es tenyleg, igy sokkal konnyebben lejon a héja. Valami halvanyan remlik, mintha valaki mondta volna, vagy irta volna valahol, hogy talan viz helyett borba kene aztatni... azt majd legkozelebb kiprobalom.

Gesztenye FTW!

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://trogerfoodz.blog.hu/api/trackback/id/tr811617055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baranyai Virág 2017.11.03. 22:37:26

Szia!

Mi itthon családilag gyerekkorom óta esszük a gesztenyét főzve, sütve. Nemrég jöttem haza a Caminoról. Mi is gyűjtöttünk gesztenyét egy olasz zarándoktársammal. Nekem ő mondta, hogy meg lehet enni nyersen. Ők úgy eszik Toszkánában.

Tetszik a blogod, főleg, hogy nem gasztrorecskázás. Én vegán vagyok, de nem akarok habzószájú reklamálónak tűnni. Szóval csak nagyon kulturáltan érdeklődöm, hogy miért vegán trogerkodás, miért nem vegetáriánus, ha -receptjeid alapján úgy látom- vegetáriánusként étkezel?

Virág

kaloz · www.kernelpanic.hu 2017.11.04. 01:57:27

@Baranyai Virág: Szia, köszi szépen a kommentet! A kérdésedre a választ a bejegyzések dátumánál találod: 2009-ben voltam a Caminón, aztán 2012 óra vagyok vegán (ráadásul​ a habzószájú kategóriából ;-)).
A régi vegetáriánus bejegyzéseket nem akartam törölni, és mint látod nem túl aktív a blog, úgyhogy a legújabb bejegyzéstől nem kell sokat visszalapozni, hogy nem-vegán bejegyzést találj.

TL;DR: mert vegán vagyok, csak meg vegán korom előtt kezdtem a blogot :-)
süti beállítások módosítása